12-2-2016

Florein introduceert calamiteitenteam

Ter vervanging van huishoudelijke hulpen die door verlof of verzuim niet in staat zijn om hun werkzaamheden te verrichten, kiest Florein voor een tijdelijke en flexibele inzet van stagiaires. En met succes!

Klanttevredenheid

De stagiaires, leerlingen die zich qua communicatieve en sociale vaardigheden nog dienen te ontwikkelen, worden per tweetal gekoppeld aan een begeleider van Florein. Deze begeleider, vaak een ervaren huishoudelijke hulp, zet het tweetal vervolgens aan het werk en voert controles uit. Als gesprekspartner van de klant geeft de begeleider tevens invulling aan evaluaties en klanttevredenheidsonderzoeken.

Ontwikkeling

De stagiaires werken conform een flexibel rooster, dat iedere ochtend op basis van binnengekomen aanvragen wordt opgesteld door een planner. En aangezien de stagiaires telkens in tweetallen werken, kan het aantal uren per klant worden gehalveerd. Zodoende kunnen meerdere klanten per dag door de teams worden voorzien van huishoudelijke hulp. In de vorm van leaseauto’s en fietsen draagt Florein zorg voor het vervoer van de teams. Aan de hand van workshops en bijeenkomsten worden de teams bovendien geschoold in hun vaardigheden.