Van productie- naar servicegericht

Om zorgaanbieders te helpen met deze veranderende ondersteuningsvraag, heeft Assist het facilitair concept ontwikkeld. Hierin helpen we zorgaanbieders hun organisatie te herpositioneren tot een serviceorganisatie. Facilitaire productieprocessen besteden we binnen dit concept volledig uit. De keuken, de linnenkamer en de technische dienst sluiten. Deze diensten kopen we centraal in; de uitgaven koppelen we aan de vergoeding vanuit de zorgzwaartepakketten en het gewenste maatwerk van bewoners. Alle dienstverlening waarin medewerkers in contact komen met bewoners houden we wel binnen de organisatie. Medewerkers krijgen hierbij veel verantwoordelijkheid. Dat helpt hen om hun werk in te vullen zoals zij denken dat goed is voor de bewoners. Zo waarborgen we de service.

 

Onze oplossing in de praktijk

Proteion en Assist kennen elkaar al sinds 2007, toen het succesvolle samenwerkingsverband Proteion Schoon werd opgericht. “In 2016 stond de Limburgse zorgaanbieder voor de opdracht om ook de facilitaire organisatie klaar te stomen voor de toekomst”, aldus Vivianne Zeestraten, conceptmanager bij Assist. “Proteion had behoefte aan een partner, die meer te bieden heeft dan het leveren van advies. Op basis van ons kant-en-klare concept en onze ondersteuning bij de implementatie van dit concept, hebben we er samen de schouders onder gezet.” Het concept kent een goede balans tussen een strakke bedrijfsvoering en een gastvrije dienstverlening, dat uiteindelijk is vertaald naar een doordacht businessplan. “Een vereiste voor het kunnen realiseren van de beoogde kostenbesparing én het borgen van de service voor bewoners.” De transitie is op dit moment in volle gang. “Alle lof gaat daarbij uit naar de betrokken medewerkers, die zich dagelijks keihard inzetten voor het laten slagen van deze transitie.”

 

Samen de zorg vooruit helpen

Geïnteresseerd in een scan van uw organisatie?

Onze medewerkers staan u graag persoonlijk te woord

Onze medewerkers

Terug naar de basis

De cliënt als uitgangspunt van de organisatie en daadwerkelijke dienstverlening

Slim organiseren